18 Nisan 2012 Çarşamba

FASHIONACT DİYOR Kİ ; ‘Bu aralar pek bir Audrey’im...’

FASHIONACT DİYOR Kİ ; ‘Bu aralar pek bir Audrey’im...’





Evet bu doğru, geçen sabah bir kalktım Audrey’im.. Kendimi Nişantaşı Tiffany’nin önünde Starbucks kahvemi yudumlarken buldum. Şaka değil hayatı eğlenceli kılmak için küçük oyunlar oynamayı seven bir kadınım.. Nitekim Audrey’i düşünerek geçen bir günün ardından şu an aynaya baktığımda bir adet kahkül görüyorum saçlarımda.. Tabi Audrey olmak o kadar kolay değil.. Deyim yerindeyse ilk önce mangal gibi bir yürek lazım...

''Eğer güzel gözlerin olsun istiyorsan,

İnsanlara iyilikle bak.

Eğer saçların güzel olsun istiyorsan,

Bırak çocuklar ellerini geçirsin saçlarından.

İnce bir bedense isteğin,
ekmeğini açlarla bölüş.

Ve güzel dudaklara sahip olmak için,

Sadece güzel sözler söyle!..''

İşte bu güzel sözler o muazzam kadına ait.. Kendimi bildim bileli hayrandım Audrey Hepburn’e .. Odamın duvarında hala kocaman bir portresi durur. Tabii hepimiz Audrey’i güzel bir film yıldızı olarak tanıyoruz. Nitekim bende öyle bilirdim taki geçen gece bir belgesel kanalında onun biyografisini izleyene kadar..


1929 yılında güzel bir Mayıs gününde dünyaya geldi Audrey.. 6 yaşındayken Nazi sempatizanı babası tarafından terkedildi ve bir daha babasını göremedi. (Kariyerinin ilerleyen dönemlerinde bunu hayatının en trajik olayı olarak anlatacaktı. ) Birinci Dünya Savaşı döneminde çocukluğunun bir dönemi ayakkabısının içinde Nazi’lere karşı savaşan Hollandalı askerlere gizli askeri mesajlar taşıyarak geçmişti.. Tüm bunlar olurken Audrey 12 yaşındaydı.. Savaş döneminde bir çok sevdiği gözlerinin önünde öldürüldü hatta kendiside açlıktan ölecek hale geldi ve çok ağır hastalıklar geçirdi...  
 
22 Yaşında çok ünlü bir film yıldızı olduğunda bir çok trajediyi arkasında bırakmış bir kadındı artık.. 1994 yılında kolon kanseri nedeniyle bu büyük star gözlerini hayata kapadı...
Yazarken hala inanamıyorum nasıl inanılmaz bir hayat ...? Savaş alanlarında ölüm ile mücadelelerden  , dünyaca ünlü bir film yıldızı olmaya kadar uzanan mucizevi bir yaşam hikayesi..
Bugün beni çok etkileyen bu güzel kadını birazda olsa anmak istedim.. Sizlere de önerim hemen kendinize bir Audrey hediye edin.. İnci bir kolye, bir film, belkide kocaman Audrey stili bir güneş gözlüğü.. Seçim size ait, ben tercihimi kahkülden yana kullandım ama filmleri çoktan almıştım ;)..
Herkese Audrey tadında bir gün diliyorum...

FASHIONACT / Mine Gürsoy

Hiç yorum yok: